Litteraturkreds

Litteraturkredsen er oprindeligt opstået via et samarbejde mellem Jerslev Menighedsråd og Jerslev Samvirke. Formålet er at tilbyde læseglade personer et forum, hvor man på en uformel måde kan mødes og diskutere forfattere, bøger o.lign.

Litteraturkredsen mødes i graverhuset på nærmere aftalte mandage. Det er gratis at deltage, og sæsonen starter i august og slutter i juni måned.

De bøger, som deltagerne i fællesskab beslutter sig for at læse, bestilles på biblioteket.

Den første mødeaften efter sommerferien kan blive brugt på at diskutere udvalgte spørgsmål eller emner vi aftaler, hvorefter der uddeles bøger til næste møde.

Fra gang til gang fastsættes mødedatoer samt en frivillig turnusordning vedr. medbragt brød til en kop kaffe eller the, som menighedsrådet betaler.

Alle kan deltage – og vi vil gerne opfordre læselystne til at møde op i graverhuset på Borgergade 33. Vi har et hyggeligt fællesskab, hvor der absolut er plads til flere, der er enige med os i  at bøgernes verden er bare skøn!

Kontaktperson: Anette Olesen